3.9.2014

Ankkakorvikset

Minulla on omituinen fiksaatio ankkoihin. Isona, sitten kun muutan maalle, aion hankkia oman pienen ankkaparven ja niille lammikon pihalle. Kasvatan ne ihan pienistä tipuista asti, niin että ne seuraavat minua kaikkialle.

Sitä ennen on kuitenkin keskityttävä epäelollisiin ankkoihin. Jostain syystä en ole koskaan alkanut keräämään kylpyankkoja (vaikka useimmat niistä ovat hurjan söpöjä!) mutta kaikenlaista muuta ankkakrääsää minulta kyllä löytyy. Ensimmäinen lahja, jonka Ukoltani olen saanut, on leluankka. Olimme tuolloin tunteneet vasta ihan hetken aikaa, emme vielä edes seurustelleet, enkä muistaakseni ollut edes kertonut tästä ankkafiiliastani hänelle, mutta niin vaan hän minulle ankan toi. Tuon ankan nimi on Dino.

Pienenä minulla oli leluhevonen, jolle halusin antaa nimeksi Iso Musta Ankka. Äidin mielestä hevoselle ei voi antaa nimeksi Ankkaa, joten siitä tuli sitten Iso Musta Ori. Traumat olivat kuitenkin niin suuret, että tuo ankka piti päästä nimeämään Dinoksi :D





Muutama viikko sitten olin Ukkoni kotikonnuilla markkinoilla. Oli juuri alkanut sataa ja tuulla vähän rankemmin, joten useimmat kojut pistivät tuotteitaan joten kuten piiloon. Haukankatseeni onnistui silti bongaamaan yhdestä pöydästä jotain äärimmäisen söpöä - ankkakorvakorut! Taisin ihan oikeasti vingahtaa ääneen. Ja vähän pomppia tasajalkaa. Menin jopa kertomaan Ukolle että tuolla myydään ankkakorviksia, olin niin innoissani. Ja mitä tuo ihana mies tekikään, osti ne minulle ♥





Harjoittelin tulevaa rooliani ankkaemona ja vein uudet pienokaiseni kävelylle ihastelemaan pihjalanmarjoja.

Korvikset on tehnyt turkulainen Matami, joka myyntipöydän sisällöstä päätellen jakaa rakkauteni ankkoihin. Matamin tuotteita myydään paitsi hänen omalla pajallaan, myös muualla ympäri Suomea, kannattaa ehdottomasti käydä tutustumassa. Tarjolla on myös muita hahmoja kuin pelkkiä ankkoja ;) Korut taitavat olla lähinnä sivubisnestä, yritys keskittyy pääasiassa keramiikkaan.





Iih! ♥

9 kommenttia:

  1. Eiiiih! Määki tahon tollaset korvikset! *polkee jalkaa*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä sit vaan etsimään Matamin myyntipisteitä :)

      Poista
  2. Hih ankkoja :') mutta pakko nyt kyllä vähän spoilaa ku eiks noi oo sorsia :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitääh?! Mistä sen tunnistaa? Ja onko kaikki kylpyankatkin sitten sorsia, nämä ovat ainakin tämän maallikkobiologin silmiin ihan samanlaisia...

      Jumankekka jos kaikki mun ankkatavarat onkin oikeasti sorsia!

      Poista
    2. Hmmm no esimerkikse Aku Ankka on ankka :D ne on niitä valkoisia pitkäkaulaisia otuksia. Sorsat taas on niitä just kylpyankan näköisiä joille heitellään leipää lampeen :D Ankka sanana taitaa olla aika yleiskielistynyt kun pikku lapsesta asti ne luokitellaan saman sanan alle :) Mutta toisaalta mulle kaikki pörriäiset jotka voi pistää on ampiaisia ja vasta tänä kesänä tälle biologisielulle selvisi että niitä on oikeesti kolmea tyyppiä :'D

      Poista
  3. Oon aina luullu et nää kaikki lelut ja muut on ankkoja koska ne on keltasia ja ankanpoikaset on keltasia. Ota näistä nyt sit selvää... ja mäkin kutsun kaikkia keltamustia öttiäisiä amppareiksi, koska en ikinä muista mikä niistä on mikäkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Close enough. Kuulostaisi kyl tosi oudolta puhua kylpysorsista :'D ehkä tämä mysteeri joskus selviää...

      Poista